DISCLAIMER

Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca/pengunjung yang mengalami masalah kesihatan dinasihatkan untuk mendapat nasihat dari doktor atau pakar kesihatan.


Order Form/Borang Pesanan

Name:
Email Address:
Order Description
Delivery Address
Contact No.
Mode of Payment (pls choose one)
Query/Opinion

Get your own free form like this one.

07 January 2015

Perbezaan Vitamin C Shaklee : Chewable 100mg Dan Sustained Released 500mg





Shaklee menyediakan 2 jenis Vitamin C iaitu Sustained Release Vita-C 500mg  dan juga Chewable Vita-C 100mg. Kedua-dua jenis vitamin ni tak kurang hebatnya. Masing-masing ada kelebihan masing-masing. Tapi ramai orang salah faham! Kebanyakan orang sangkakan Sustained Release Vita-C 500mg tu untuk orang dewasa dan Chewable Vita-C 100mg tu untuk kanak-kanak
Perbezaan Kandungan Vitamin C Chewable 100mg dan Sustained Released 500mg
CHEWABLE VITAMIN C PLUS 100MG
  • Mengandungi Vitamin C Plus [100mg]
  • Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex – 24.00mg
(provide 2.0mg Hesperidin)
(Provide 2.0mg Lemon Bioflavonoids)
(Provide 1.50mg Orange Biofolavonoids)
(Provide 0.50mg Grapefruit Bioflavanoids)
# Rose Hips Powder – 40.00mg
VITAMIN C PLUS SUSTAINED RELEASE 500MG
  • Mempunyai Vitamin C – 553.00mg
  • Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex – 120.00mg
Kedua-duanya mempunyai kandungan yang sama. Cuma Chewable Vita-C Plus (100mg)mempunyai pertambahan Rose Hips Powder (juga salah satu sumber vitamin c yang hebat). Ia juga dikatakan sebagai ‘stomach tonic’ kerana ia membantu mengubati ulser perut, diarrhea, sembelit dan sebagainya. Selain daripada itu ia turut bertindak terhadap kolesterol, diabetis, tekanan darah tinggi dan sebagainya.

CARA TINDAKAN CHEWABLE VITAMIN C 100MG
  • Vita-C 100mg adalah Vitamin C berbentuk kunyah.
  • Setiap tablet kunyah mempunyai kepekatan 100mg Vitamin C. Ianya diberi nama ‘Chewable’ kerana ianya perlu dikunyah seperti gula-gula. Apa yang istimewanya ialah apabila anda mengunyah Vitamin C jenis ini, air liur akan membantu menghadamkan Vitamin C tersebut dan seterusnya membolehkan ianya sedia untuk diserap sebaik sahaja sampai ke usus kecil. Malah, kajian menunjukkan mengunyah Vitamin C dalam dos yang kecil beberapa kali sehari adalah lebih berkesan untuk penyerapan berbanding mengambil sebiji Vitamin C dalam dos yang besar sekaligus!

KELEBIHAN CHEWABLE VITAMIN C 100MG


  • Rasa lebih sedap dan lebih seronok untuk dinikmati.
  • Lebih mudah dikunyah.
  • Lebih sesuai untuk seisi keluarga.
  • Menarik minat kanak-kanak untuk mengambil Vitamin C dan dos nya sudah bersesuaian untuk kanak-kanak.
  • Lebih sesuai untuk golongan berusia yang mempunyai masalah penghadaman yang lemah dan susah untuk menelan disebabkan sakit ataupun faktor ketuaan.
  • Lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah fizikal dalamanseperti gastroesophageal reflux disease ataupun ketumbuhan esophageal yang mempunyai masalah menelan tablet.
  • Lebih sesuai untuk mereka yang selalu berada di luar kerana melancongdan sebagainya. Jadi, pengambilan Vitamin C jenis kunyah lebih mudah sebab tidak memerlukan air untuk dimakan.
  • Dos Vitamin C yang rendah dalam setiap tablet kunyah adalah lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif seperti gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit. Pengambilan Vitamin C dalam dos yang besar boleh menyebabkan ketidakselesaan.

CARA TINDAKAN SUSTAINED RELEASE  VITAMIN C 500MG
  • Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C berbentuk tablet.
  • Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama ‘Sustained Release’ kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam!  Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi ‘Sustained Release’, Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. Rugi kan?

KELEBIHAN SUSTAINED RELEASE VITAMIN C 500MG
  • Sesuai untuk individu yang tiada masalah menelan.
  • Tidak perlu ambil berulang kali.
  • Dengan formulasi ‘Sustained Release’ ataupun ‘Pelepasan Masa’.
Pilihan di tangan anda untuk memilih mana satu jenis vitamin C yang anda perlukan dalam kehidupan anda.
ZURAIDA
sms/whatsapp ♥ 0126582602 
FB: Zuraida AP 
Insta : azueshoppe 
Emel: onlinedotbiz@yahoo.com 

♥COD: Sg Besi, Jalan Istana, Cheras, Ampang, Ulu Klang, Keramat, Wangsa Maju



Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers